Datum objave:

Pet slovenskih razstavljavcev na sejmu Automechanika Istanbul 2014

Od 10. do 13. aprila se bodo na mednarodnem strokovnem sejmu Automechanika Istanbul, ki ga organizira Frankfurtski sejem, pod okriljem slovenskega avtomobilskega grozda ACS predstavili Argas d.o.o., Tesnila GK d.o.o., Talum d.d. in Gorenje Gaio d.o.o.

Trinjast sejmov pod blagovnom znamko Automechanika po vsem svetu

Automechanika Istanbul je eden od trinajstih sejmov pod blagovno znamko Automechanika, ki jih Frankfurtski sejem organizira po vsem svetu. Glavni sejem v Frankfurtu je bienalni, prvi pa je bil organiziran leta 1971 kot odgovor na takratno odpoved avtomobilskega salona IAA. Avtomobilski proizvajalci so se namreč odločili, da zaradi varčevanja v panogi salona ne bodo organizirali. Proizvajalci avtomobilskih delov, orodja in opreme za servisne delavnice ter bencinske servise so se zato odločili, da bodo organizirali svoj sejem, na katerem bi lahko predstavili novosti in sklepali posle. V naslednjem letu je bila Automechanika vnovič organizirana, od takrat naprej pa se izmenjuje z avtomobilskim salonom: Automechanika poteka ob parnih, IAA pa ob neparnih letih.

Automechanika – ena najuspešnejših blagovnih znamk Frankfurtskega sejma

Automechanika kot najpomembnejši avtomobilski sejem za poprodajni trg je tako že od začetka sedemdesetih let prejšnjega stoletja najpomembnejši tovrstni sejem na svetu. Za Frankfurtski sejem so avtomobilski sejmi eno ključnih področij njegovega delovanja, zato je začel te svoje sejme organizirati tudi drugod po svetu.

Zasnova sejmov pod blagovno znamko Automechanika je usmerjena na poprodajni trg. Na njih se tako predstavljajo ponudniki orodja in opreme za servisne delavnice, avtomobilskih sestavnih in nadomestnih delov, dodatne opreme pa tudi opreme za bencinske servise in avtopralnice. V porastu je tudi ponudba v segmentu za e-mobilnost.

Ker pa se na sejmih Automechanika predstavljajo tudi proizvajalci sestavnih delov, je Automechanika pomembna tudi kot poslovno stičišče med njimi in avtomobilskimi proizvajalci.

Automechanika Istanbul – stalna rast

V Carigradu je bila prva Automechanika organizirana leta 2001 na devet tisoč kvadratnih metrih, na njej pa se je predstavilo tristo razstavljavcev. Lani je bil sejem po površini enajstkrat večji od prvega, predstavilo pa se je 1.245 razstavljavcev iz 36 držav.

Število obiskovalcev se je v tem času več kot podvojilo: če je na prvi sejem prišlo nekaj več kot 19 tisoč obiskovalcev iz 53 držav, jih je bilo lani že skoraj 44 tisoč iz 110 držav.

Iz statističnih podatkov je torej razvidno, da je Automechanika Istanbul eden najpomembnejših sejmov ne le za Turčijo, temveč za ves Bližnji Vzhod, severno Afriko in deloma tudi Azijo. Zaradi močne gospodarske rasti v regiji se hitro povečuje število avtomobilov, infrastruktura (servisne delavnice, pralnice, bencinski servisi in drugo) pa temu le počasi sledi. Zaradi takšnega razvoja in potreb trga je Automechanika Istanbul z letom 2014 postala letni sejem; od 2001 do 2013 je bila namreč bienalni.

Turčija – pomembna avtomobilska proizvajalka

Turčija je zanimiva tako kot proizvajalka avtomobilov kot avtomobilski poprodajni trg; glede na število proizvedenih avtomobilov in obstoječi vozni park so potrebe po sestavnih in nadomestnih delih zelo velike.

Uvoz avtomobilskih delov v Turčijo je med leti 2007 in 2009 znašal od osem do dvanajst milijard evrov na leto, izvoz pa pet do sedem. Turška podjetja največ kupujejo v Franciji (1,7 milijarde evrov), sledita Nemčija in Italija. Med državami nekdanjega vzhodnega bloka je Poljska z več kot 460 milijoni evrov izvoza v Turčijo na petem mestu, Češka s 340 milijoni na devetem. Romuni so dvanajsti (131 milijonov evrov), Madžari štirinajsti (62 milijonov evrov), Slovaki pa devetnajsti (38 milijonov evrov).

V proizvodnji osebnih in tovornih vozil ter avtobusov deluje v Turčiji petnajst multinacionalk. Te so v letu 2010 naredile skoraj 1,1 milijona vozil. Tega leta se je na prvo mesto zavihtel Fiat s 312 tisoč proizvedenimi avtomobili, več kot 300 tisoč jih je naredil tudi Renault. Turška avtomobilska industrija je z več kot dvajsetimi milijardami evrov izvoza najpomembnejši izvoznik, njen delež v izvozu pa predstavlja več kot petnajst odstotkov.

Avtomobilski proizvajalci so tako med pomembnejšimi neposrednimi tujimi vlagatelji v tej državi; trije tuji proizvajalci so denimo v letu 2011 v Turčijo investirali 385 milijonov dolarjev.

V letu 2010 so v Turčiji prodali nekaj manj kot 800 tisoč vozil, turški avtomobilski park pa je štel nekaj več kot 11 milijonov vozil. Glede na število prebivalcev (72 milijonov) je tako Turčija zelo obetaven avtomobilski trg. Potrebe po nadaljnji izgradnji servisne infrastruktura so zato precejšnje, saj ima Turčija na eni strani razmeroma star vozni park, lastniki teh avtomobilov pa jih pogosto vzdržujejo kar sami ali v delavnicah na črno. Na drugi strani je prodaja novih avtomobilov v porastu, za te pa njihovi lastniki potrebujejo bolje opremljene servise.

Strateški položaj Turčije v regiji

Turčija je idealno mesto za organizacijo vodilnega regijskega sejma za avtomobilsko industrijo, saj leži na strateški lokaciji med Evropo, Bližnjim Vzhodom ter državami nekdanje Sovjetske zveze. Gospodarska rast v letu 2011 je znašala devet odstotkov, država pa je 16. največje gospodarstvo na svetu. Zaradi razmeroma nizkih stroškov delovne sile je Turčija zelo zanimiva tudi kot proizvodna lokacija ne le za avtomobilske proizvajalce, temveč tudi za proizvajalce sestavnih in nadomestnih delov ter dodatne opreme.
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani in štetje števila obiskovalcev. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni.